Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem
č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zákonného zástupce žáka.
Poradenské služby jsou zaměřené na:
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími
potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- prevenci školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství
- poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá
- podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního
prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a
vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností
ve škole a školském zařízení
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany a
diskriminace
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně
pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými
zařízenímiPracovníci školního poradenského zařízení jsou:
Výchovný poradce Mgr. Světlana Ševčíková
• kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků
• poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků (ve spolupráci s třídním učitelem)
• zprostředkování diagnostiky specifických poruch učení u žáků
• prevence školní neúspěšnosti u žáků
• zajišťování podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
• podílení se na řešení výchovných problémů
Informace k přijímacímu řízení 2024